Haki na cyberataki
Program grantowy ma na celu wyłonienie najciekawszych projektów dot. działań z zakresu edukacji finansowej.
Cel
Celem Konkursu jest zwiększenie wiedzy na temat bezpieczeństwa finansów osobistych, w tym bezpiecznego bankowania, a także świadomości możliwych zagrożeń i znajomości zasad, które pozwolą się przed nimi chronić.
Zasady
Konkurs polega na wyborze najciekawszych projektów dot. działań z zakresu edukacji finansowej konsumentów na temat:
- ochrony przed przestępstwami typu wyłudzenia i fraudy, w tym socjotechnika, manipulacja i jak wykorzystują ją przestępcy,
- bezpieczne korzystanie z bankowości internetowej i mobilnej,
- bezpieczne zarządzanie swoimi finansami w sieci,
- metody oszustw w internecie (m.in.: phishing, vishing, SPAM, kod BLIK, fałszywe sklepy internetowe itp.),
- sztuczna inteligencja a zagrożenia w sieci (np. deepfake).
Projekt musi obejmować kampanię edukacyjną o zasięgu regionalnym lub/i ogólnopolskim (w tym: prasa, radio, telewizja, internet), a także w mediach społecznościowych (np. portale takie jak np. : Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Youtube). Kampania może składać się m.in. z materiałów w formie tekstowej, wideo czy audio tj. artykułów, materiałów informacyjnych, felietonów, infografik, gier edukacyjnych, wywiadów i wystąpień czy materiałów poradnikowych.
Kto może aplikować
Organizacje społeczne o charakterze non profit posiadające zdolność prawną takie jak: fundacje i stowarzyszenia, które prowadzą swoją działalność min. 2 lata i posiadają doświadczenie w zakresie działań edukacyjnych
W ramach Konkursu jedna Organizacja może złożyć jeden wniosek.
Formalności aplikacyjne
W Konkursie rozpatrywane będą tylko te wnioski, które zostaną złożone przy użyciu aplikacji elektronicznej.
Przed aplikowaniem należy dokładnie zapoznać się z Regulaminem Konkursu „Haki na cyberataki”
Dofinansowanie
Kwota grantu wynosi 50 tys. zł a pula dostępnych środków finansowych w konkursie wynosi 150 tys zł. Komisja Konkursowa wybierze 3 najlepsze projekty, które uzyskają dofinansowanie.