Uczeń musi być w centrum uwagi
150 polityków i praktyków z całej Europy wzięło udział w konferencji poświęconej analizie polityk edukacyjnych prowadzonych przez kraje UE.
Uczestnicy spotkania w Brukseli dyskutowali przede wszystkim o efektach dwuletnich prac Grupy Roboczej ds. Szkół, powołanej w ramach Europejskiej współpracy w dziedzinie kształcenia i szkolenia (ET 2020).
Zadaniem tej grupy było wypracowanie rozwiązań służących podniesieniu poziomu kształcenia przygotowawczego nauczycieli oraz ograniczeniu zjawiska przedwczesnego kończenia nauki. W ramach rekomendacji eksperci proponują, by uczeń (student) zawsze był w centrum zainteresowania (tzw. whole-school approach), a szkoła i inne podmioty współpracowały je sobą, by stworzyć jak najlepsze warunki do edukacji.
W trakcie brukselskiej konferencji uczestnicy wymienili się poglądami i spostrzeżeniami na temat rekomendacji ekspertów oraz systemów szkolnictwa obowiązujących w poszczególnych krajach. Wspólnie starano się przeanalizować mocne i słabe strony funkcjonujących rozwiązań oraz wskazać możliwe reformy.
Więcej informacji na stronie Komisji Europejskiej.