Jak się robi politykę
Tworzenie polityki edukacyjnej na podstawie danych i wyników badań – to tytuł najnowszej publikacji sieci Eurydice.
Raport informuje o tym, w jaki sposób w Europie formułuje się politykę edukacyjną oraz jakie źródła danych i wyniki badań są wykorzystywane w tym procesie.
Publikacja przedstawia wstępną analizę bardzo skomplikowanej dziedziny – próbuje odpowiedzieć na pytania: jakie instytucje są zaangażowane w proces dostarczania danych, w jaki sposób dane i wyniki badań są wykorzystywane, jaka jest ich dostępność i czy w procesie biorą udział pośrednicy, których zadaniem jest budowanie sieci kontaktów między politykami i badaczami.
W broszurze opisano sytuację w 28 krajach UE oraz w Bośni i Hercegowinie, Szwajcarii, Islandii, Liechtensteinie, Czarnogórze, Norwegii, Serbii i Turcji oraz w d. Jugosławiańskiej Republice Macedonii.
Więcej informacji na stronie Eurydice.