Europarlament zaczyna bój o frekwencję
Działaj, reaguj, miej wpływ – pod takim hasłem ruszyła kampania społeczna Parlamentu Europejskiego, mająca zachęcić obywateli UE do udziału w wyborach w 2014 r.
Kampania składać się będzie z czterech etapów. Pierwszy z nich, właśnie rozpoczęty, polegać będzie na informowaniu o nowych kompetencjach Parlamentu Europejskiego i ich znaczeniu dla codziennego funkcjonowania Europejczyków.
Etap drugi, który potrwa od października do lutego 2014 r., dotyczyć będzie pięciu kluczowych kwestii: gospodarki, miejsc pracy, jakości życia, pieniędzy i roli UE w świecie. Tematom tym poświęcone będą interaktywne wydarzenia organizowane w wielu miastach UE.
Trzecim etapem będzie sama kampania przed wyborami do Parlamentu Europejskiego. Jej start zaplanowano na luty 2014 r., a samo głosowanie odbędzie się w dniach 22-25 maja.
Czwarta faza kampanii przeprowadzona zostanie już po wyborach. Skupiać się będzie na przedstawieniu składu nowego składu Parlamentu oraz sylwetki nowego szefa Komisji Europejskiej.
Logo kampanii z hasłem „Działaj, Reaguj, Miej wpływ” ma podkreślać, że wyborcy w UE mogą wykorzystać swoje prawa i - wypełniając karty wyborcze – wpłynąć na przyszły kształt Europy.
Więcej informacji na stronach:
http://tinyurl.com/nnqfcf6 http://audiovisual.europarl.europa.eu/Page.aspx?id=456 http://ec.europa.eu/avservices/ebs/schedule.cfm?sitelang=en&page=3&institution=0&date=09/10/2013