Co słychać w Procesie Bolońskim?
Sytuacja w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego to temat najnowszego raportu sieci Eurydice.
Sytuacja w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego to temat najnowszego raportu sieci Eurydice.
Publikacja opisuje wpływ Procesu Bolońskiego na krajobraz szkolnictwa wyższego na Starym Kontynencie w roku 2012. Autorzy raportu charakteryzują również stan realizacji procesu z różnych perspektyw, wykorzystując dane za rok 2011 - analizują takie zagadnienia, jak tło demograficzne, finansowanie, stopnie kształcenia i kwalifikacje, zapewnianie jakości, wymiar społeczny szkolnictwa,jego efekty i wpływ na atrakcyjność absolwentów na rynku pracy oraz kwestie uczenia się przez całe życie i mobilności.
Podkreślając postęp dokonany w wyżej wymienionych dziedzinach, raport zwraca uwagę, że Proces Boloński realizowany jest w trudnych czasach, przez co w ostatnich latach liczba wyzwań zwiększyła się.
Raport znaleźć można na stronie
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/138EN.pdf