News -

Co my wiemy o klimacie

Prawie 40 proc. 15-latków z krajów OECD ma tylko podstawową wiedzę na temat najważniejszych problemów środowiska naturalnego. To dane z najnowszego raportu GEM.


GEM, czyli Global Education Monitoring, to raport przygotowany przez UNESCO, opisujący postępy systemów edukacji w kierunku osiągnięcia celów wskazanych w Planie na rzecz Zrównoważonego Rozwoju do roku 2030. 

Z publikacji wynika, że systemy edukacji wymagają zasadniczych zmian, by możliwe było pełne wykorzystanie ich potencjału i stawienie czoła wyzwaniom, przed którymi stoi ludzkość i planeta.

Autorzy raportu wskazują, że w ramach edukacji należy większy nacisk położyć na kwestię troski o środowisko. Choć w większości krajów to szkoły są najlepszym narzędziem do zwiększania świadomości skutków zmian klimatycznych, w połowie krajów w podstawach programowych nie wspomina się wyraźnie o klimacie i równowadze środowiska.

Publikację można pobrać ze strony UNESCO.

stopka strony