News -

Bruksela walczy z bezrobociem

„We Mean Business” to najnowsza kampania Komisji Europejskiej, mająca na celu zwiększenie liczby miejsc pracy.


„We Mean Business” to najnowsza kampania Komisji Europejskiej, która ma ułatwić młodzieży wejście na rynek pracy.

Kampania na zachęcić europejskie przedsiębiorstwa do przyjmowania większej liczby osób na staże i szkolenia. Ma to pozwolić młodym ludziom na zdobywanie umiejętności i zwiększy ich szanse na zdobycie zatrudnienia. Jak podkreśla Komisja, przyjmowanie stażystów jest również korzystne dla samych firm – mogą one wyłowić szczególnie interesujących kandydatów do pracy, co wpłynie na ich efektywność i konkurencyjność.

W latach 2012-13 Komisja wesprze finansowo stworzenie 280 tys. miejsc dla stażystów ze szkół zawodowych i wyższych w ramach programów Leonardo da Vinci i Erasmus. Z badań wynika. że niewiele firm ma świadomość, iż dzięki europejskim programom można zatrudnić stażystę. Kampania „We Mean Business” ma to zmienić: Komisja będzie prezentować korzyści z organizowania staży i szkoleń, a imprezy związane z kampanią odbywać się będą w izbach handlowych, regionalnych agencjach rozwoju, organizacjach wsparcia biznesu i innych podobnych instytucjach.

Więcej o kampanii na stronie internetowej http://we-mean-business.europa.eu
stopka strony