Rozgryź, żeby naprawić
Nastolatkowie z Małopolski już wiedzą, że taka gra jest warta świeczki! Zespół projektowy z Krakowa i okolic wymyślił wciągającą i emocjonującą grę planszową „RozgryźTO”, która jednocześnie stała się innowacyjną metodą konsultacji społecznych i narzędziem wpływu młodych ludzi na otoczenie oraz decydentów. Każda rozgrywka polegała na rozwiązaniu konkretnego problemu społecznego.
W pierwszej części, edukacyjnej, zespoły graczy rywalizowały o informacje. W drugiej, twórczej, poprzez dyskusję proponowały najlepsze rozwiązania zastanych dylematów, zgodne z pozyskaną wiedzą. Metoda-gra okazała się na tyle atrakcyjna, że projekt zyskał partnerów z całej Polski. W turniejach wzięły udział różnorodne zespoły graczy: uczniowie z małych i dużych miejscowości, gimnazjaliści, licealiści, młodzież ze szkół zawodowych, humaniści i „umysły ścisłe”, dziewczyny oraz chłopcy, osoby niepełnosprawne, chore, jak i zdrowe.
Również zespół projektowy był „mieszanką” ludzi z różnymi doświadczeniami, pochodzeniem, statusem i poglądami. Finałom przyglądali się decydenci, liderzy trzeciego sektora i społeczność akademicka. Działania projektowe zaangażowały nie tylko lokalną społeczność. Młodzieżowe „gry o tron” poszły dalej, a ich wynik jest przesądzony: zwiększenie zaangażowania nastolatków i ich wpływu na losy świata.