Tech Minds
Konkurs dla uczniów szkół podstawowych, średnich i dla studentów, którzy we współpracy z kadrą pedagogiczną przygotują projekt przyczyniający się do wdrożenia technologii w szkole lub na uczelni. Do wygrania trzy granty po 25 tys. zł na ich realizację.
Cel
Wyróżnianie i nagradzanie umiejętności, wiedzy oraz talentów i kreatywności młodych ludzi.
Konkurs skierowany do tych, którzy mają pomysł na to w jaki sposób odpowiedzialnie wykorzystać technologię by wspierać edukację.
Kto może aplikować
Konkurs przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych, średnich i dla studentów, którzy we współpracy z kadrą pedagogiczną szkoły lub uczelni przygotują projekt.
Zespół projektowy składa się z uczniów czy studentów szkoły lub uczelni wyższej zlokalizowanej na terenie RP oraz z osoby opiekującej się zespołem. Liczy minimum 3 osoby, a maksymalnie 6. Zespół powinien składać się z minimum 2 uczniów lub studentów oraz 1 osoby z kadry pedagogicznej: nauczycielki, nauczyciela, wykładowczyni, wykładowcy, dyrektorki, dyrektora czy pracowniczki, pracownika szkoły lub uczelni.
Osoba opiekująca się zespołem musi być pełnoletnia.
Zasady
Zgłoszony przez zespół projektowy pomysł lub inicjatywa powinna wyróżniać się oryginalnością, pomysłowością i kreatywnością. Powinna obejmować działanie, które przyczyni się do wdrożenia technologii w szkole lub na uczelni i pomoże wesprzeć edukację. Ponadto powinna zawierać opis planowanej inicjatywy oraz jej wizualizację, plan, prezentację, które będą zgodne z celem programu i regulaminem.
Program wyróżnia trzy kategorie zgłoszeń konkursowych (szkoły podstawowe, szkoły średnie i uczelnie wyższe). W każdej z nich wyłoniony zostanie jeden zwycięzca.
Formalności aplikacyjne
Zespół Projektowy dokonuje zgłoszenia Projektu wypełniając i wysyłając formularz znajdujący się na dedykowanej stronie internetowej Organizatora.
Jeden Zespół Projektowy ma prawo zgłosić tylko jeden Projekt.
Do drugiego etapu zostanie wybrane od 2 do 4 projektów z każdej kategorii Konkursu.
Drugim etapem weryfikacji jest prezentacja przez Finalistów przed Kapitułą Konkursową. Prezentacja Projektu nie może zająć więcej niż 7 minut. Następnie Kapituła Konkursowa ma prawo zadać pytania dotyczące Projektu.
Dofinansowanie
Trzy najlepsze pomysły, po jednym z każdej kategorii: szkoła podstawowa, szkoła średnia, uczelnia otrzymają grant w kwocie 25 tys. zł , na wdrożenie projektu w szkole lub na uczelni. Dodatkowo finałowe zespoły otrzymają nagrody w wysokości 5 tys. złotych oraz nagrody rzeczowe.
Wszyscy członkowie finałowych drużyn otrzymają certyfikat uczestnictwa w programie Tech Minds.