Mega Misja - program edukacji cyfrowej w szkołach
MegaMisja to bezpłatny, 10-miesięczny program edukacyjny skierowany do uczniów i uczennic klas 1-3 szkół podstawowych oraz ich nauczycielek i nauczycieli. To nauka umiaru w korzystaniu z urządzeń ekranowych, rozwój kompetencji społecznych, ciekawe scenariusze zajęć i dostęp do platformy edukacyjnej.
Cel
Celem programu jest podniesienie wiedzy i kompetencji cyfrowych nauczycieli, wychowawców świetlic oraz ich uczniów. Ważne jest, by najmłodsi byli bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami multimediów, a nauczyciele mieli dostęp do sprawdzonych materiałów, dzięki którym mogą prowadzić nowoczesne zajęcia dla dzieci. MegaMisja uczy mądrego i bezpiecznego poruszania się po świecie, w którym dzisiaj nie obędziemy się bez technologii.
Kto może aplikować
Do programu MegaMisja mogą zgłaszać się szkoły podstawowe publiczne lub niepubliczne o uprawnieniach publicznych oraz szkoły, w których działają świetlice szkolne dla dzieci w wieku 7-10 lat. Szkoła powinna dysponować przynajmniej jednym komputerem z dostępem do internetu i rzutnika lub tablicy multimedialnej oraz wi-fi. Niezbędne będą też głośniki.
Formalności aplikacyjne
Aby zgłosić się do programu należy wypełnić formularz i załączyć krótki film, w którym należy opowiedzieć o swojej motywacji do udziału w programie. Wymagane nagranie video ma mieć maksymalnie 120 sekund i można je przygotować swoim telefonem. Może być załączone w formacie mp4, avi, wma, mov.
Zgłoszenia może dokonać nauczyciel, wychowawca świetlicy, który chce być Liderem projektu na terenie szkoły za zgodą jej dyrekcji. Zgłoszenia dokonuje nauczyciel, wychowawca świetlicy po konsultacji i za zgodą dyrektora szkoły.
Dodatkowe informacje
Udział w programie MegaMisja to:
- dostęp do ciekawych scenariuszy zajęć, filmów animowanych oraz merytorycznych,
- współtworzenie społeczności nauczycieli i wychowawców świetlic w całej Polsce,
- certyfikat uczestnictwa,
- zdobywanie nagród, które wzbogacą wyposażenie placówki (tablety, gry, książki i materiały edukacyjne),
- kreatywne zajęcia edukacja dla dzieci wykorzystujące nowe technologie.
Przewidywane zaangażowanie nauczyciela, wychowawcy: ok. 3 h/tyg. na przygotowanie i przeprowadzenie zajęć przez czas trwania projektu.
Wymagana liczba uczestników zajęć: 8 osób.
Rozpoczęcie działań merytorycznych: wrzesień.
Inne korzyści z udziału w programie
Za realizację zaplanowanych działań i aktywność uczestnicy będą otrzymywać nagrody: artykuły plastyczne, książki, audiobooki, tablety, gry planszowe, pomoce edukacyjne.