Wszystko, co dla nas ważne
Ustalono, że uczestnicy będą poszukiwać odpowiedzi na tytułowe pytanie w ramach trzech dziedzin, sfer życia: osobistej (przyjaźń, miłość, rodzina), lokalnej i narodowej (historia, tradycja) i uniwersalnej (pokój, demokracja, problemy współczesnego świata). Uczniowie porozumiewali się za pośrednictwem Skype’a, prowadzili gorące dyskusje na czatach i forach. Zorganizowali także okolicznościowe wystawy: na Boże Narodzenie, Święto Zakochanych, zorganizowali także Dzień Holocaustu. Bardzo przydatnym narzędziem okazał się być tworzony na bieżąco słownik, zawierający wyrazy związane z wartościami moralnymi, ale też kwestiami ogólnoświatowymi, ochroną środowiska naturalnego, z domem, zawodami. Przeprowadzono wywiady z rodzicami i dziadkami z trzech krajów: chodziło o to, by móc porównać, jak wyglądało życie w każdym z partnerskich państw kilkadziesiąt lat temu, co się zmieniło?
Projekt zakończył się wielkim wydarzeniem: majowym koncertem muzycznym i literackim, który był dla uczestników okazją, by zaprezentować to, co najważniejsze… Okazało się, że uczniów polskich, włoskich i rosyjskich wiele w tej kwestii łączy.