Miliard w rozumie
Jak się uczyć, żeby osiągnąć najlepsze efekty? Które obszary mózgu są odpowiedzialne za zapamiętywanie i kojarzenie? Jak pobudzać mózg do pracy? Odpowiedzi na te i inne pytania mogli znaleźć uczniowie z Gimnazjum nr 1 w Mosinie wraz z rówieśnikami z Rumunii i Włoch.
Wszystko podczas krótkoterminowej wymiany w Muro Leccese we Włoszech. Młodzież uczestniczyła tam m.in. w zajęciach z zarządzania czasem i technik pamięciowych oraz warsztatach muzycznych i teatralnych.
Młodzi z trzech krajów postanowili też wspólnie wystawić sztukę teatralną. Próby do niej trwały długo, ale po ciężkiej pracy przychodził czas na odpoczynek – wieczory z tradycyjną kuchnią i tańcem.
Dzięki projektowi zostały wypracowane nowe metody nauczania oparte na najnowszych odkryciach neuronauk. Działania w międzynarodowej grupie pobudziły też ciekawość poznawczą uczniów i pokazały, że nauka to fascynująca przygoda.
Młodzież przekonała się, że samodzielne uczenie się, poszukiwanie i selekcjonowanie informacji oraz rozwiązywania problemów daje niezwykłą satysfakcję.