Miasto jak malowane
Polscy i brytyjscy uczniowie mieli więc zajęcia teoretyczne, poświęcone technikom rysowania, perspektywie, kompozycji. Wychodzili w plenery, by tam tworzyć, sprawdzali się także w niekonwencjonalnych i rzadziej stosowanych metodach artystycznego wyrazu. W międzyczasie zdobywali też podstawowe informacje o stylach w architekturze, oglądali różne budowle, szukali w nich harmonii i piękna. Trwała wytężona praca nad zaprojektowaniem wyjątkowego kalendarza szkolnego, a także – otwarciem wystawy prac, powstałych w ramach projektu, w Miejskiej Bibliotece Publicznej „Masnówce”.
Ogromnym atutem projektu była możliwość zawarcia realnych przyjaźni polsko – szkockich: młodzież do dzisiaj ze sobą koresponduje. Młodzi Polacy i Szkoci zobaczyli, jak niewiele dzieli ich kraje – a z pewnością łączy je wspólna troska o europejskie dziedzictwo, kulturowe, historyczne i architektoniczne.